יום ראשון, 24 במרץ 2013

באיזה חומרי ריסוס כדאי להשתמש להדברה ביתית?


ריסוס משמש את בני האדם על מנת לחסל מזיקים שונים בביתם ולמנוע ככל שניתן את הופעתם בעתיד. השימוש המסיבי בהדברה הביתית, המוסדית והסביבתית הביא ליצירת עמידות של המזיקים השונים כלפי חומרי ההדברה הסטנדרטיים כך שעל אנשי המקצוע בתחום להיות מעורים בחומרי הריסוס החדשים ביותר. כיום קיימים בשוק מגוון רב של חומרי ריסוס בעלי אופי פעולה שונה, להלן סקירה קצרה של האפשרויות

הדברה בעזרת ריסוס על ידי כימיכאליים

העיקרון העומד מאחורי ריסוס בעזרת כימיכאליים הוא הרעלת המזיק. השיטה הכימית היא המוכרת והותיקה ביותר, היא גם מביאה לתוצאות מהירות. יש כיום נטיה שלא לבצע הדברה ביתית עם חומרים כימיים שכן ריסוס זה משאיר שאריות של רעלנים בבית, שאליהם עלולים דייריו להיחשף . עמידותם של המזיקים השונים לחומרי ההדברה הכימיים גרמו למרססים להגדיל את הכמות של החומר הרעיל בו הם משתמשים, דבר שבוודאי איננו מטיב עם דיירי הבית לאחר הריסוס.

הדברה ביתית בעזרת ריסוס ביולוגי

שיטת הריסוס הביולוגי נחשבת למורכבת יותר מן הריסוס הכימי. היתרון המובהק של השיטה הביולוגית הוא מיקוד הפגיעה במזיקים ואי פגיעה בבני אדם הנחשפים לחומרי ההדברה. לאחר שהמדביר מאפיין איזה מזיק פלש אל ביתכם, הוא יוכל להתאים את התכשיר המסוים שקוטל אך ורק אותו ואינו מפר את המערכת האקולוגית המאוזנת בביתכם כמו גם שאינו פוגע בבריאותכם. ישנם כמה שיטות של ריסוס ביולוגי הפועלים על פי עקרונות שונים מן הטבע. חסרון הריסוס הביולוגי הוא באי המידתיות של האפקט שלו אך חוסר זה מפוצה במשך פעולה ארוך והיעדר הצורך לפנות את הבית בזמן הריסוס ולאחריו.

מומלץ להזמין הדברה ביתית אצל מדביר מורשה שיידע לייעץ לכם לגבי סוג הריסוס ואופן ביצועו. חשוב לוודא שהמדביר משתמש בחומרי ריסוס שאושרו על ידי משרד הבריאות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה