יום ראשון, 24 במרץ 2013

גמילה מסמים- גם אתה יכול


קצת פרטים על ההתמכריות לסמים השונים

התמכרות לסמים היא תופעה נפוצה מאוד בעידן המודרני, שפוגעת בכל שכבות האוכלוסיה. ניתן להעריך כי התופעה החמירה בשנים האחרונות עכב הנגישות הגבוהה לסמים דבר שלא היה כך בעבר- ומטבע הדברים כאשר ישנה חשיפה לחומרים ממכרים ניתן לצפות כי תהייה עליה בצריכתם. אין לזלזל בהתמכרות לסמים, זוהי התמכרות מאוד קשה שפוגעת באדם המכור ובסובבים אותו פגיעה קשה מאוד.

הגורמים להתמכרות לסמים

ברב המקרים של התמכרות לסמים ניתן לאתר מכנה משותף של מועקות נפשית- אם כי יש לזכור כי בסמים מסויימים התנסות אחת בלבד מביאה להתמכרות, כך שהסיבה במקרים כאלו להתמכרות היא סקרנות גרידא- כך או כך- ידוע לכל כי זוהי תופעה מסוכנת שצריך לדעת  כיצד להתמודד איתה. חשוב שאנשים שמכורים לסמים ייעזרו באנשי מקצוע כי רק כך הם מגבירים משמעותית את סיכוייהם להתגבר על ההתמכרות.

האם ניתן להיגמל מסמים?

גמילה מסמים היא תהליך קשה שבו יש להרגיל את הגוף של האדם המכור לוותר על אותו חומר שאותו הוא כל כך דורש לקבל בשל ההתמכרות. הליך הגמילה הוא דבר אשר גורר בעקבותיו תחלואה רבה, תחושות רעות ומחלות ולכן ישנו צורך כי גמילה מסמים תהיה תחת פיקוח רפואי צמוד של רופא, פסיכיאטר, נוירולוג ועוד צוות אשר מוודא כי האדם אשר עובר ניקוי יעבור אותו בהצלחה וללא כל נזק. מעבר לפאן הפיזי של ההתמכרות לחומר כימי מסויים על הנגמל לעבור גם הליך נפשי של השלמה עם הנזק שנוצר וחיזוק הרצון להתגבר ולצאת מן ההתמכרות|הליך גמילה תקין יכלול גם טיפול נפשי אינטנסיבי כדי לתת התייחסות גם לגורם שגרם להתמכרות, במידה ויש קושי נפשי שכזה, וגם לאפשר לנגמל לקבל תמיכה נפשית שחיונית כל כך כדי שהגמילה תצליח.

היכן ניתן לעבור גמילה מסמים?

חשוב לדעת כי גמילה מסמים כמעט תמיד, נעשית תחת השגחה צמודה של 24 שעות, מה שאומר שהיא בעצם מהווה אשפוז של מספר שבועות עד שהאדם נקי לחלוטין. ישנם מכוני גמילה מסמים בפריסה ארצית, וכל מכון עובד בשיטה אחרת על פי דרכו ושיטותיו השונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה